Масштабування,
підтримка команди
та допомога ЗСУ
СЕО мережі аптек ”Подорожник”
про роботу бізнесу в період війни
СПЕЦПРОЄКТ
Повномасштабна війна змусила компанії ухвалювати нестандартні рішення, виконувати складні завдання, мислити нешаблонно. Також показала, що згуртована команда допомагає не тільки зберегти бізнес, а й вивести його на новий рівень.
За його словами, в перші місяці повномасштабного вторгнення завдяки вмінню бути гнучкими та діяти відповідно до обставин мережі вдалося швидко адаптуватися до складних умов роботи.
Компанію творять люди, і їм треба задати єдиний темп
Під час війни мережа продовжила масштабування бізнесу. Подорожник відкриває нові аптеки по всій Україні та оновлює їх формат.
”Щодня ми прокидаємось у новій компанії, більшій, з новими викликами. Неможливо керувати величезною мережею без стандартів, яких є безліч, починаючи з викладки і закінчуючи комунікацією. Найбільші труднощі в масштабуванні та розвитку – це створити команду й автоматизувати основні процеси. Адже будь-яка компанія – це люди, і вони її творять, тому їм треба задати єдиний темп”, – зазначив СЕО мережі аптек.
Місія роботи Подорожника – надавати якісну фармопіку за будь-яких обставин
Місія роботи Подорожника – надавати якісну фармопіку за будь-яких обставин. Компанія працює, щоб зробити її доступною кожному.
Криза – це можливість розвиватися
”У лютому-березні 2022 року в нас було навіть не короткострокове планування, а управління на 1–2 дні. Рішення доводилося приймати дуже швидко. Також важливо було підтримати команду. На початку повномасштабного вторгнення ми щодня шукали, де перебувають наші працівники, що з ними. Ми їм допомагали, переводили в інші регіони на роботу. Викликів у перші місяці вторгнення траплялося чимало, але ми їх подолали й долаємо далі. Головне рішення для порятунку бізнесу, яке прийняли, – це посилена підтримка працівників і допомога ЗСУ”, – говорить Тарас Коляда.
”Для нас немає різниці, де відкрити аптеку – в селі чи великому місті. Адже не можемо й не маємо морального права вирішувати, що одним аптека потрібна, а іншим – ні. Бо ж вона необхідна всім і всюди. У Маріуполі, наприклад, відкриття аптеки мало відбутися 24 лютого. Приміщення стояло повністю готове – нове, красиве. Але цієї аптеки вже немає. Якби ми знали, що почнеться повномасштабна війна, то все одно її відкрили б для жителів Маріуполя. Також до вторгнення в нас працювала аптека в Попасній на Донеччині, поблизу зони розмежування на той момент. Мені в соцмережах писала жінка-військова, що дуже приємно зайти в рідний Подорожник. Я надзвичайно ціную такі відгуки. Ми знаємо, як піклуватися про здоров’я, але, на жаль, нічого не можемо зробити перед обличчям смерті, й це найтрагічніше”, – каже Тарас Коляда.
За словами Тараса Коляди, криза – це основний етап розвитку для бізнесу.
”До кризи є розуміння, що робити і як. А у кризовий момент ти або зупиняєшся, або починаєш бігти. У Подорожнику ми обираємо другий варіант. Перший стрімкий розвиток у нас був пов’язаний зі зміною законодавства у 2009–2010 роках. Ми почали відкривати аптеки, щоб рости. Другий етап стрімкого розвитку – це 2014 рік. Тоді через кризу закривалися бізнеси та звільнялися торгові площі – саме те, що потрібно ритейлу. Так само було, коли одного дня закрили гральні автомати, які розташовувалися в хороших місцях. Тепер також криза, і це можливість розвиватися. Хоча за попередній рік ми втратили близько 100 аптек, більшість із них уже відновили. Крім того, в нас були відкриття нових аптек. Зокрема, змогли відкрити аптеку на центральній вулиці столиці – Хрещатику”, – говорить СЕО мережі.
У перші дні повномасштабної війни біля аптек збиралися шалені черги. За словами Тараса Коляди, фармопіки Подорожника це не зупинило.

”Наші фармацевти надавали ще й психологічну підтримку та працювали до останнього. Ми пишаємося кожним, хто під обстрілами та під час небезпеки не полишав справи свого життя й рятував людей, забезпечуючи ліками”, – пригадує Тарас Коляда.

У Подорожнику започаткували проєкт "ФАРМ ГЕРОЇ", який присвятили своїм героїчним працівникам і їхнім сміливим вчинкам під час війни.
”Я особисто та інші топ менеджери компанії нагородили близько 370 фармацевтів срібним нагрудним знаком “ФАРМ ГЕРОЙ”. Це одна з форм підтримки команди, адже про їхню сміливість дізнаються не лише колеги, а й уся Україна. Один із героїв – Максим Середа. Він розвозив ліки в окуповані райони Київщини та Чернігівщини. Під обстрілами подолав близько 10 038 небезпечних кілометрів. Удома у Броварах на нього чекала вагітна дружина. Свою мотивацію він пояснює тим, що без цих ліків хтось міг померти, тому інакше вчинити не міг. Це, безумовно, гідний та сміливий вчинок. І саме завдяки налагодженій логістиці та безстрашності нашої команди нам вдалось уникнути масштабного дефіциту ліків на початку вторгнення. Адже через панічні настрої люди масово скуповували всі препарати. Навіть ті, що їм не були потрібні”, – розповів СЕО мережі аптек "Подорожник".
Тарас Коляда пригадав, що на початку квітня 2023 року була схожа ситуація, коли з'явилася новина про запровадження електронних рецептів.

”Відповідні ліки наші аптеки й до цього продавали за електронними рецептами, адже дотримуємося правил. Ми розуміли, що після повідомлення МОЗ можуть виникнути паніка та черги. Нас врятувала комунікація. Ми ретельно підготувалися, передали потрібну інформацію фармацевтам, поповнили запаси ліків, на які прогнозували збільшення попиту. Саме тому з цим викликом також успішно впорались”, – зазначив Тарас Коляда.
Турбота про клієнтів – на першому місці
Подорожнику вдається поєднувати формат традиційної аптеки й нестандартних рішень, підтримуючи відкриту комунікацію з клієнтами.
”Світ змінюється, йде вперед, створюються нові технології, які спрощують життя або навпаки. Усе розвивається, й аптеки не є винятком. Сучасна аптека – це доступ до якісних ліків, швидкий, зручний та будь-де. Подорожник не лише цього прагне, а вже багато зробив. Ми абсолютно цифровізуємося, що є нормальним в еру життя в мобільному телефоні. Працює наш чат-бот, де люди можуть швидко та зручно замовити потрібні ліки в найближчій аптеці й забрати їх, коли треба. Завжди пропонуємо знижки на сезонні товари, бонуси, надаємо персональні пропозиції постійним клієнтам. Через війну купівельна спроможність впала, але ліки потрібні для життя та здоров’я, тому виявляємо лояльність до наших клієнтів і турботу про них”, – каже Тарас Коляда.
Хоча за попередній рік ми втратили близько 100 аптек, більшість із них уже відновили
Клієнтами мережі аптек є понад 10 млн людей. Тому для компанії важливо надавати не лише знижки, а й сервіс.
”З англійської переклад цього слова – ”служіння”. Наше суспільство здебільшого ставиться до цього поняття негативно, але мені здається – навпаки. Коли ти служиш людям, то вони відповідають тобі тим самим. У сфері охорони здоров’я завдяки сервісу ми можемо нагадати про приймання й купівлю лікарських засобів, які клієнт вживає постійно. Також можемо доставити препарати, куди зручно. Це можливість дати те, що потрібно людині, й запитати, чи добре ми це зробили. Саме програма лояльності завдяки зворотному зв'язку дає шанс покращити сервіс. І люди повертаються в те місце, де його отримали”, – додав Тарас Коляда.
Кожна нова аптека – зростання асортименту
Сьогодні Подорожник – це понад 1500 аптек по всій Україні
Відкриваються нові аптеки, відновлюються зруйновані ворогом, команда впроваджує сучасний дизайн у закладах.

”Зі збільшенням торгових точок також збільшуємо асортимент наших аптек. Нині він налічує понад 20 000 товарів і невпинно поповнюється новими відповідно до попиту населення. Також робимо акцент на якості препаратів. Вони проходять кілька етапів перевірки, перед тим як потрапити в аптеку. А наші фармацевти під час вхідного контролю перевіряють власноруч кожну упаковку. Ми впевнені в тому, що пропонуємо українцям найкраще”, – говорить СЕО компанії.
СЕО найбільшої мережі аптек України ”Подорожник” Тарас Коляда розповів Gazeta.ua про зростання та розвиток у воєнний час, труднощі на шляху, роботу команди та допомогу ЗСУ.
Мережа аптек "Подорожник" розширює також лінійки ексклюзивної косметики, асортимент БАДів та всіх засобів для підтримки здоров’я. За словами СЕО компанії, основна мета –змінювати й удосконалювати аптеки так, щоб вони стали осередками комплексних засобів для здоров’я кожного.
”У нас можна придбати все, що потрібно для профілактики, краси та догляду за собою. З кожним постачанням засобів додаємо нові товари. У нас є косметика, лікувальні шампуні, які допомагають упоратись із лупою чи жирністю волосся, та інше. Особливу увагу приділяємо великому вибору та доступності вітамінів, харчових добавок для профілактики хвороб. Це також впливає на популяризацію свідомої турботи про своє здоров’я. В нашому асортименті представлені торговельні марки з Польщі, Іспанії, Франції, Литви, Болгарії, Індії, Кореї. Більшість із них має особливі властивості або унікальні форми випуску, що покращує вибір для наших клієнтів”, – зазначив Тарас Коляда.
Благодійність заради порятунку життів
Від початку повномасштабного вторгнення вся команда мережі аптек долучилася до благодійності, допомоги ЗСУ.
”Ми належимо не лише до соціально відповідального, а водночас і до великого бізнесу. Цю приналежність глибоко відчуває вся команда. З перших тижнів вторгнення як фармкомпанія всю допомогу ми розпочали з ліків. Наша головна мета й завдання в цій жорстокій війні – врятувати якомога більше життів українців. Заради цього ми створили власний проєкт "Ambulance для ЗСУ", в межах якого передали захисникам понад 50 машин спецтранспорту. На перших етапах роботи проєкту закуповували карети швидких. Але запити з передової переконали нас, що потрібні й інші автівки. Наші машини допомагають вивозити поранених із поля бою, виконувати бойові завдання. Саме тому над цим проєктом команда працюватиме до перемоги”, – зауважив СЕО компанії.
Наша головна мета й завдання в цій жорстокій війні – врятувати якомога більше життів українців
Також мережа аптек “Подорожник” допомагає власним працівникам і їхнім близьким.

Кожен у нашій команді має відчувати, що він не сам, а серед великої фармацевтичної родини, від якої отримує необхідну підтримку та розуміння”, – додав Тарас Коляда.
Команда – фундамент планів на майбутнє
У Подорожника є стратегічне планування та бачення розвитку. Притому компанія готова його змінювати відповідно до обставин.

”Для цього маємо сильну команду та відданих своїй справі людей. Нині в Подорожника горизонт планування на три роки вперед. Він включає подальше зростання й наближення до ідеалу аптеки. Ми знаємо, з допомогою яких інструментів цього досягнути. Фундаментом цих планів є люди Подорожника. Разом ми вже пройшли багато випробувань, загартувалися, випробували на міцність нашу довіру й готові прямувати до нових висот. Працюємо заради перемоги та майбутнього нашої прекрасної країни”, – підсумував Тарас Коляда.

Над спецпроєктом працювали:
Юлія Ільченко - продакшн,
Мирослава Бондаренко - редакторка,
Олена Петік - коректорка,
Ганна Нароніна - дизайнерка.
Матеріал підготовано за підтримки: