СПЕЦПРОЄКТ
як український гемблінг пришвидшує перемогу
Мільярдні податки, допомога армії та відбудова країни:
Gazeta.ua дізналася в українського гемблінгового оператора Cosmolot, який першим отримав ліцензію в сфері гемблінгового бізнесу в Україні, як вони долають труднощі воєнного стану та допомагають країні перемогти
Фото - газета "День"
2020 року в Україні легалізували азартні ігри. Відтоді легальний гемблінг без перебільшень став потужним двигуном економіки. За рік роботи гральна індустрія принесла державі майже 2 млрд грн, ініціювала нові проєкти й кооперації з міжнародними компаніями в IT-індустрії, залучила інвестиції до розробки сучасних банківських рішень, сприяла розвитку вітчизняного маркетингу. А нині, в період повномасштабної війни проти Росії, забезпечує мільйонними донатами Збройні сили України.
Cosmolot планував 2022 року запускати нові проєкти, чекав нових гравців на ринку та збільшення користувацької аудиторії. 24 лютого перевернуло все.

Робота в перші місяці війни

Трафік сайту у перші дні повномасштабної війни впав більш як у 5 разів, адже людям було не до розваг. Компанії довелося підлаштовуватися під реалії воєнного часу: прорахували різні варіанти розвитку подій, завчасно подбали про штаб-квартиру на заході країни, усім співробітникам і їхнім родинам знайшли безпечні місця, виплатили допомогу. А вже за декілька тижнів організували операційну роботу: пришвидшили виведення гравцям коштів, оновили інформацію на сайті та додали посилання на благодійні фонди й владні ресурси з перевіреною інформацією.
Трафік сайту у перші дні повномасштабної війни впав більш як у 5 разів
COSMOLOT першими на ринку запустили рекламну активність, проте вона не була спрямована на конверсію, бо в умовах війни не дуже доречно закликати людей грати, натомість нею можна було емоційно підтримати українців, які залюбки палили вату та знищували рашистів у патріотичних рекламних роликах.
Cosmolot подбав не тільки про безпеку співробітників, а й про психологічну підтримку. Для роботи з командою запросили чотирьох професійних психологів.

Команда – перш за все

“Ми залучили психологів у перші тижні війни, коли чимало співробітників не могли нормально налаштуватися на роботу через обстріли, тривоги, переїзди, паніку, – говорить Юлія Лапко, HR-директорка Cosmolot. – Співробітникам було важливо просто розповісти свою історію, дізнатися, що вони не одні такі, або отримати підтримку. Послуга психолога залишається актуальною й досі”.

Компанія не звільнила жодного працівника і не знизила зарплати, навпаки, набрала нових фахівців.

“Компанія почала активніше проявляти турботу про співробітників: ми частіше говоримо з ними, дізнаємось, де вони, чи у безпеці, надаємо корисні посилання та курси для саморозвитку, розповідаємо про героїчних колег, а також більше говоримо про внутрішні справи. Ми стали відкритішими всередині, і це допомогло нам об'єднати людей”, – розповідає HR-директорка.
Юлія Лапко, HR-директорка Cosmolot
З початком повномасштабного вторгнення працівники компанії не залишилися осторонь подій в країні. Кожен знайшов свій фронт: хтось долучився до волонтерства, збираючи на дрони, машини, екіпірування, ліки тощо, хтось вступив до лав IT-армії банити фейкові вкиди й лити трафік із правдивими новинами, дехто вступив до лав ЗСУ.
Хлопець відповідає за соціальні мережі Cosmolot, паралельно організовував вечірки та виступав як діджей, планував одружитись. Війна застала його у Києві, де живе останні два роки.
Співробітник команди комунікацій Дмитро мобілізувався у першій хвилі

Команда Cosmolot

Для мене не стояло питання хочу я служити чи ні. Думав про те, коли це краще зробити
“Для мене не стояло питання хочу я служити чи ні. Думав про те, коли це краще зробити. Вирішив, треба раніше, – говорить Дмитро. – Рідні поставились до цього з розумінням. До речі, перший мій ранок в армії збігся з річницею роботи в Cosmolot. Жартували з колегами, що не так планували святкувати. Намагаюся підтримувати з ними зв'язок. Від самого початку пропонували мені допомогу, запитували, чи потрібно купити якесь обладнання. Але конкретно наша частина забезпечена необхідним. Зараз стежу за новинами компанії, тим, як вона допомагає іншим”.

Після 24 лютого та початку служби в армії відчув у собі зміни, додає Дмитро:

“Став більш свідомим як громадянин, гостріше почав розуміти проблематику мовного питання, переоцінив речі, які здавалися важливими раніше, а тепер втратили свою актуальність. Одружився. Спершу планували весілля на серпень, але через війну посунули на вересень”.

ДМИТРО

“24 лютого у нас із нареченою почалось як у багатьох українців. Прокинулись, прочитали новини, – розповідає Дмитро. – Про всяк випадок зібрали речі й з ними пішли гуляти між двох сусідніх станцій метро, щоб у разі чого було куди сховатись. Обговорювали, що робитимемо далі, й вирішили, що безпечніше буде виїхати з Києва до батьків нареченої на захід України. Нам пощастило взяти квитки на вечір того ж дня”.

Перші кілька тижнів війни Дмитро працював над адаптацією соціальних мереж компанії під воєнні реалії. Після вступив до лав ЗСУ.
“Для мене війна почалася трохи пізніше, ніж для більшості людей. Якщо всі прокинулись від звуків вибухів, то я прокинулась працювати, – розповідає Поліна. – Взяла телефон, побачила багато повідомлень від знайомих та рідних. Зрозуміла, що щось відбувається. Одночасно з цим на вулиці стало гучно. З Києва спочатку не виїздила.

Майже одразу почала працювати й волонтерити. Тоді якраз подзвонила знайома, сказала, що потрібна допомога у лікарні. Було багато поранених, а робочих рук не вистачало, бо чимало медпрацівників виїхали. Відразу зібралася і пішла туди”.

ПОЛІНА


До війни дівчина вже активно займалася волонтерством, зокрема проводила майстер-класи для важкохворих дітей. Після 24 лютого пішла допомагати у шпиталі. Вдень працювала в Cosmolot, уночі – чергувала з медиками.

У шпиталі Поліна обробляла й перев’язувала рани постраждалим, допомагала хірургам під час операцій, змішувала ліки, виконувала санітарну роботу.

“Спати спочатку виходило мало: могла під ранок знайти вільне ліжко і кілька годин поспати чи передрімати десь у підвалі, коли згори щось активно гупало, – додає дівчина. – Потім приходила додому і бралася за роботу. З часом стало простіше: хворих поменшало, а медиків, навпаки, побільшало. Але найважчим було бачити очі поранених. Це страшно, тому що розумієш, що за цим стоїть, як це змінить життя людини”.

Після досвіду роботи в лікарні Поліна поїхала до Болгарії, аби змінити обстановку, відновити свій психічний та фізичний стан. Нині знову в Києві. Працює над створенням власного благодійного проєкту.
Поліна з продуктової команди допомагала лікарям у шпиталі
Cosmolot відразу чітко заявив про свою позицію: Росія – агресор, з яким треба рішуче боротися. Таку думку доносили всім міжнародним партнерам.

Робота в перші місяці війни

“Компанія вела постійну комунікацію з партнерами. Пояснювали, що Росія напала на Україну. Нам важлива була їхня підтримка та позиція, – говорить Chief Legal Officer Олександр Лисий. – Просили донатити на ЗСУ та гуманітарні потреби біженців. Також просували ігровий кенселінг серед партнерів (сучасна форма осуду або відмови від підтримки публічної персони за її дії або висловлювання – Gazeta.ua), аби Росія втратила доступ до ліцензованих ігор світових платформ. Дехто з європейських партнерів називав війну “ситуацією”. Стосовно таких приймали відповідні рішення”.
Росія – агресор, з яким треба рішуче боротися
За сприянням Сosmolot іноземці задонатили на оборонні потреби України близько $100 тис. Нині компанія продовжує кенселити все рашистське й першою на ринку відмовилася від мови ворога на своєму сайті.
Олександр Лисий, Chief Legal Officer Сosmolot
“Наша мета – працювати в Україні під українською ліцензією, – додає Олександр. – Сosmolot не надавав та не надає послуги клієнтам з території Росії, Білорусі та інших країн, які підтримують рашистів. Коли трохи оговталися після 24 лютого, перевірили, чи заблокована можливість людям з російськими документами заходити й реєструватися на сайті – хотілось максимально відхреститися від рашистів.
Трафік у нас суто український, послуги на території Росії та Білорусі не надавали, але все ж доступ росіянам і білорусам ми заблокували ще з першого дня оперування. Вони навіть не зможуть створити депозит, якщо перебувають не на території України, не мають українських документів або рахунку в українському банку. Перевірили всіх партнерів, щоб Росія не мала можливості отримувати нічого від нас навіть через треті компанії. Виявилося, що і раніше не отримувала”.
Компанія відразу переглянула напрям комунікації з клієнтами, аби бути на часі. Обрали ідеальний варіант – яскраві жартівливі патріотичні ролики, якими підіймають дух українців та збирають гроші на армію.

Перші в Україні реклами проти рашистів

Продовженням стала кампанія “Рашистам пекло”. Розробники обіграли стереотипний наратив про демонізацію сфери азартних ігор, знявши міні серіал про чорта, хазяїна пекла, який кидає російських пропагандистів до котла Cosmolot, бо рашистам він потрібніше.
В рамках кампанії «Рашистам пекло» зняли міні серіал про долю рашистів у пеклі. У головній ролі виступав хазяїн пекла - Чорт
Першою була кампанія ”Палімо вату разом”. У її рамках Сosmolot створив спеціальний інтерактивний портал, на якому користувачі прокачували віртуально солдата, щоб той краще “палив вату”. Самостійно обирали, на яке військове обладнання піде їхній донат, наприклад, 50 грн на рацію, 300 грн на ноутбук або 2 тис. грн на коптер. За один раз можна було відправити понад 9 тис. грн.
Разом з комунікацією “Рашистам пекло” Cosmolot випустили інтерактивну платформу “Додай рашистам жару”. На ній можна було перерахувати кошти на ЗСУ, розпалюючи вогнище під пекельним котлом рашистів. Усі кошти відразу автоматично зараховувалися у фонд «Повернись живим».

Продовженням попередніх патріотичних рекламних кампаній Cosmolot стала серія роликів про український потойбічний світ “Перемагають Сильні духом”. В основі ідеї - сила єднання українців в боротьбі з ворогом, адже бажання гнати загарбників настільки сильне, що на допомогу приходять навіть герої українського фольклору: відьма, лісовик, богатир, чугайстер та русалка польова.
Підтримка українських військових стала однією з найважливіших ланок у роботі Cosmolot. На допомогу воїнам у компанії виділили понад 11 млн грн. З них 7 млн – це донати у фонди, решта – речі, які закупили самі: квадрокоптери, далекоміри, плоттер для друку мап, рації, спальники, бронежилети, каски, форма тощо.
Запити отримують від співробітників, які волонтерять або мають близьких на передовій, та гравців, які нині служать. Перше прохання про допомогу надійшло від одного з давніх користувачів Cosmolot ще на початку березня. Йому потрібен був бронежилет. Компанія позитивно відреагувала на запит. Після створила окремий напрям відповідної допомоги. Тепер бійці, яким бракує амуніції або техніки, можуть просто написати до служби підтримки Cosmolot, але повинні бути верифікованими на сайті та надати документи, які підтверджують потребу підрозділу. Cosmolot опікується чотирма батальйонами та підрозділами, які зараз на передовій.

Допомога армії

За свій внесок у майбутню перемогу отримали подяку від Міністерства оборони України та золоту пам’ятну відзнаку 74-го розвідувального батальйону.

Співпраця з UNITED24

В рамках турніру “Вільні. Незалежні” Cosmolot співпрацював з платформою UNITED24. Cosmolot підтримав відразу всі три напрями ініціативи: оборону та розмінування, медичну допомогу та відбудову України. Загалом перерахували понад 600 тис. грн.

Співпраця з UA Dynamics

Cosmolot став першим комерційним брендом, який почав співпрацювати з компанією UA Dynamics. Вона виготовляє перші українські ударні дрони Punisher UAV, інакше їх називають українськими карателями.Cosmolot профінансує два такі дрони в рамках свого зимового промо на суму 3 млн грн.

Над спецпроєктом працювали:
Анна ОРЕЛ Авторка
Олексій СКОПНЕНКО Продакшн
Оксана СМОЛА Редакторка
Світлана САЛІЙ Літературна редакторка
Рада КІШКА Дизайнерка