4 міфи про найвідоміший розпродаж року і 1000+ товарів з реальними знижками

Що ми знаємо про “Чорну п'ятницю”:

“Чорна п'ятниця” на сьогодні залишається найвідомішим розпродажем в Україні. І цьогоріч, попри виклики сьогодення, багато українців планує робити в ці дні покупки (за даними опитування Kantar Україна).

У спецпроєкті Gazeta.ua та Фокстрот ми розкажемо про популярні міфи щодо “Чорної п'ятниці”, як змінилися розпродажі після початку повномасштабної війни, навіщо покупці беруть розписки з продавців і чого очікувати цього року. Дамо поради щодо вигідних покупок.

Як “Чорна п'ятниця” стала Всесвітнім днем розпродажів

Традиція влаштовувати розпродажі у п'ятницю після Дня подяки виникла у США ще в ХІХ столітті. Його святкують щороку в четвертий четвер листопада. В інших країнах “Чорну п'ятницю” почали масово проводити з 2000-х, і з часом вона перетворилася на Всесвітній день розпродажів.

У світі розпродажі “Чорна п'ятниця” традиційно стартують останнього тижня листопада. В Україну ця традиція прийшла лише на початку 2000-х. Проте уявлення багатьох людей про “Чорну п'ятницю” вже не обмежуються картинками з американських магазинів, коли натовп забігає до торгового центру та змітає товари з полиць, влаштовує бійки за телевізори чи набори каструль за вигідною ціною. В Україні найбільший розпродаж року має свої традиції і, на щастя, проходить без таких крайнощів.

Як розповіли у Фокстрот, щороку під час “Чорної п'ятниці” є 2-3 позиції товарів, що користуються особливим попитом серед покупців. Наприклад, торік був шалений ажіотаж на телевізор Samsung QE65QN85A. Їх розкупили за один день у всіх магазинах мережі.

Також були дуже популярні мультипечі. Продавці Фокстрот пригадали випадок, коли останню одиницю товару хотіли придбати двоє клієнтів. Вони підійшли одночасно. Довелося тягнути жереб, хто з клієнтів піде додому з мультипіччю в день розпродажу. Щоб не образити іншого, продавцям довелося буквально підписати розписку з печаткою, що для клієнта привезуть таку саму модель і він зможе її придбати за акційною ціною.

Факти про “Чорну п'ятницю”

  • Чому називають чорною
    Термін виник 1966 року у США. Одна з версій: назву придумали поліцейські – на вулицях цього дня було дуже багато людей, транспорту, величезні затори. Інша версія: магазини зазвичай записували прибуток чорним кольором, а збитки – червоним. Відповідно, під час розпродажів чорний колір переважав.
  • Що таке кіберпонеділок
    Так із 2005 року називають понеділок після “Чорної п'ятниці”. Цього дня розпродажі продовжуються в інтернет-магазинах.
  • Коли “Чорна п'ятниця” з'явилася в Україні
    В Україні найбільший розпродаж проводять із 2013 року. У середньому українці купують під час “Чорної п'ятниці” 4 товари, за даними дослідження Black-Friday.Global.
  • Найпопулярніші покупки
    Це побутова техніка, електроніка, одяг, взуття, косметика й парфумерія. (за даними дослідження Black-Friday.Global)
Факти про “Чорну п'ятницю”
Чому називають чорною
Термін виник 1966 року у США. Одна з версій: назву придумали поліцейські – на вулицях цього дня було дуже багато людей, транспорту, величезні затори. Інша версія: магазини зазвичай записували прибуток чорним кольором, а збитки – червоним. Відповідно, під час розпродажів чорний колір переважав.
Що таке кіберпонеділок
Так із 2005 року називають понеділок після “Чорної п'ятниці”. Цього дня розпродажі продовжуються в інтернет-магазинах.
Коли “Чорна п'ятниця” з'явилася в Україні
В Україні найбільший розпродаж проводять із 2013 року. У середньому українці купують під час “Чорної п'ятниці” 4 товари, за даними дослідження Black-Friday.Global.
Найпопулярніші покупки
Це побутова техніка, електроніка, одяг, взуття, косметика й парфумерія. (за даними дослідження Black-Friday.Global)
У Фокстрот розпродаж “Чорна‍‍‍‍ п’ятниця” триватиме з 25‍‍‍‍ листопада по 2‍‍‍‍ грудня 2024‍‍‍‍ року. Будуть доступні знижки на понад 1000‍‍‍‍ товарів.
“В Україні “Чорна п’ятниця” стала вже національним святом. Навіть попри виклики воєнного часу інтерес споживачів до розпродажів не зменшується. Передусім завдяки нашим відважним захисникам і захисницям цьогоріч ми також маємо змогу планувати проведення найбільшого марафону знижок”, – зазначили у Фокстрот.

Популярні міфи про “Чорну п'ятницю”

Про найбільший розпродаж року в Україні досі існує чимало міфів. Найпоширеніші з них розбираємо і спростовуємо разом із Фокстрот.
Міф №1:
“ЧОРНА П’ЯТНИЦЯ” – ЦЕ МАРКЕТИНГОВИЙ ХІД
Реальність:
В Україні склалася практика, що магазини не можуть підвищувати ціни на власний розсуд, оскільки це суперечить принципам проведення розпродажу, а цінова політика в тому числі контролюється постачальниками товарів.

У Фокстрот цього року під час “Чорної п'ятниці” будуть позиції зі знижками до 75% на понад 1000 найменувань техніки в усіх групах і сегментах, представлених у мережі. Тобто кожну четверту позицію можна буде придбати зі знижкою під час “Чорної п'ятниці”. Фокстрот щороку максимально розраховує ймовірний попит. Але, як зазначають продавці, найвигідніші пропозиції техніки мають властивість швидко закінчуватись. Тож зволікати із покупками не варто.
2023 року найбільший виторг протягом тижня “Чорної п’ятниці” у Фокстрот зафіксували не в п’ятницю, а в неділю.
Міф №2:
У “ЧОРНУ П’ЯТНИЦЮ” РОЗПРОДУЮТЬ ЛИШЕ ЗАПАСИ СТАРИХ ТОВАРІВ
Реальність:
У магазинах представлено широкий вибір товарів як з актуальних, так і попередніх лінійок із реальними знижками.

У Фокстрот під час “Чорної п'ятниці” буде багато вигідних пропозицій на телевізори, холодильники, пральні машини, смартфони, ноутбуки, кухонну техніку. Також мережа гарантує високий рівень сервісу, найкращі умови доставлення та кредитування.

“Цьогоріч також очікуємо на підвищений попит, враховуючи досвід минулого року. Тоді споживачі чекали на знижки в усіх напрямах, моніторили сайт та відвідували магазини, завантажували мобільний застосунок і залишали свої контакти, щоб під час розпродажу встигнути на знижки”, – кажуть у Фокстрот.
До повномасштабної війни найчастіше купували телевізори, велику кухонну техніку. Нині – товари для мобільності (смартфони, ноутбуки). А от дрібна техніка, холодильники та пральні машини користуються попитом в будь-який час, розповіли у Фокстрот.
Міф №3:
ВИГІДНО МОЖНА КУПИТИ ЛИШЕ ОДИН ДЕНЬ
Реальність:
Протягом останніх років діють довгі розпродажі. Зокрема, на ринку побутової та електронної техніки цього року розпродаж триватиме 8 днів – з 25 листопада по 2 грудня, включно з кіберпонеділком. Як зазначають у Фокстрот, бізнеси враховують досвід попередніх років (тривалі локдауни, карантини вихідного дня через пандемію COVID-19) і теперішні реалії, щоб усі охочі встигли скористатися найкращими ціновими пропозиціями року.
72 одиниці товару містив найдовший чек за одну купівлю торік у Фокстрот.
Міф №4:
В ІНТЕРНЕТІ КУПУВАТИ ВИГІДНІШЕ, НІЖ У ОФЛАЙН-МАГАЗИНАХ
Реальність:
Фокстрот – омніканальна компанія, яка об’єднує мережу роздрібних магазинів, інтернет-сайт і мобільний застосунок, які працюють в синергії. Він є офіційним ритейлером побутової та електронної техніки, за ввезення якої сплачені всі митні і податкові платежі.

Саме тому покупець отримує доступ до всього асортименту за однаковими цінами, вигідні умови покупки зі знижками, офіційну гарантію від виробника і фіскальний чек, що є обов’язковим для такого виду товару.

Варто зауважити, що усі роздрібні магазини «Фокстрот» - енергонезалежні, тому зможуть надати повноцінний сервіс за будь-яких умов. А купівлі онлайн на Foxtrot.ua доступні споживачам 24/7. Там нададуть онлайн-консультацію, як оформити кредит, доставлення. Також покупку можна забрати самостійно в одному зі 124 магазинів “Фокстрот”.

Під час тижня розпродажів тут збільшили час роботи контакт-центру. Додатково запустили AI-консультанта, щоб розвантажити операторів. Онлайн-консультант може відпрацьовувати всі запити стосовно акції, бонусів, статусів замовлень, доставлення, режиму роботи магазинів і навіть викликати персонал.

Тож основна порада під час купівлі техніки в інтернеті: звертати увагу, чи є продавець офіційним реселлером того чи того бренду. Зазвичай нижчі ціни пропонують "сірі" або "чорні" продавці, що завезли техніку в Україну в обхід діючого законодавства. Головний маркер «білого» продавця: видача фіскального чека.

Під час розпродажів у стаціонарних магазинах часто купують смартфони, а онлайн – ноутбуки.

Товари-рекордсмени, які найшвидше розкупили під час “Чорної п'ятниці”
  • 2020 рік
    роботи-пилосмоки. Запаси цього товару розкупили за 2 дні.
  • 2021 рік
    електрогрилі. А також пральні машини з топової лінійки Samsung 8 кг. На цю модель діяла знижка понад 40%.
  • 2023 рік
    кавомашини, мультипечі, певні моделі телевізорів.
Дані: Фокстрот.

Як вигідно купувати на розпродажах

Зазвичай під час “Чорної п'ятниці” найактивніші покупці – у містах із населенням від 500 тис. Зокрема, у Києві, Львові, Дніпрі, Одесі.
Опитування показують, що українці спеціально планують купівлю на дні найбільших розпродажів. Бо розуміють, що це гарна можливість купити товари з великою знижкою. Наприклад, техніку та електроніку.

Продавці теж ретельно готуються до “Чорної п’ятниці”. У Фокстрот для персоналу буде доступний мобільний застосунок, що прискорить обслуговування й оформлення покупки. Це дасть продавцю змогу ще швидше та оперативніше виписувати замовлення, перевіряти залишки товару, порівнювати моделі тощо. Також цей застосунок дає змогу за 1 хвилину видати оплачене замовлення та ще має багато різних функцій, які впливають на швидкість обслуговування клієнтів.
2023 року, під час “Чорної п'ятниці”, 12% від усіх чеків було оплачено через термінали на робочому місці продавців-консультантів без участі касира
Торік під час найбільшого розпродажу 79,3% покупок у Фокстрот здійснили зі смартфонів, з комп'ютерів – 20,7%. Трафік на сайті порівняно зі звичайним тижнем виріс удвічі. Середній чек збільшився на 41%.

Поради від Фокстрот для вдалої купівлі

Порада №1:
Готуйтеся до головного розпродажу року – звертайте увагу на рекламу, товари, представлені найпершими на сторінках сайтів.
Порада №2:
Завантажте мобільний застосунок магазину в App Store та Google Play, таким чином зможете першими дізнатися про акції на “Чорну п'ятницю”.
Порада №3:
Не бійтеся консультуватися зі спеціалістами, цікавитися товарами з найкращими характеристиками та ціною. Напередодні розпродажу завітайте до магазину. Подивіться техніку, проконсультуйтеся з продавцем.
Порада №4:
Не затягуйте з покупками на “Чорну п'ятницю”, адже найвигідніші позиції можуть швидко закінчитись.
Із “Чорної п'ятниці” традиційно починається підготовка до Різдва і Нового року. Тому саме під час найбільшого розпродажу року можна обрати найкращі подарунки для рідних і друзів, зокрема у Фокстрот. Адже мережа є одним із лідерів на ринку побутової техніки та електроніки. І буде дивувати українців вигідними акціями на “Чорну п'ятницю”, а також з 3 грудня готує чимало цікавих пропозицій до дня Святого Миколая, Різдва й Нового року.
Над спецпроєктом працювали:
Матеріал підготовлено за підтримки
Мирослава БОНДАРЕНКО Авторка, редакторка
Олексій СКОПНЕНКО Продакшн
Оксана МИШОПИТА Креативна продюсерка
Олена ПЕТІК Коректорка
О.К. Дизайнер
*Акція діє з 25.11 до 02.12.2024 включно в мережі магазинів ТМ "Фокстрот" на всій території України (крім АР Крим та тимчасового окупованих територій) та на foxtrot.ua. Перелік та кількість акційних товарів обмежені. Про умови та детальний перелік товарів, що беруть участь в акції, дізнавайтеся в офіційних Правилах акції на сайті foxtrot.ua, у продавців-консультантів магазинів ТМ "Фокстрот" або за телефоном 0 800 300 353 (дзвінки безкоштовні в межах України з номерів українських операторів).