як один із найбільших виробників молочної продукції підтримує команду та ветеранів
Спецпроєкт “Велика родина”
В Україні під час повномасштабної війни уявлення про сім'ю значно розширилося. Адже відбулася трансформація стосунків між роботодавцями та працівниками. Із суто професійних вони стали більш партнерськими, сімейними.
Роботодавцям в Україні тепер доводиться брати на себе частину сімейних функцій: дбати про безпеку працівників і їхніх родин, допомагати з евакуацією, облаштуванням на новому місці. Турбуватися про ментальне і фізичне здоров'я, чекати працівників із фронту, піклуватися про їхні родини.
Кожен колектив фактично є великою сім'єю. Підтримка колег, повага одне до одного, спільні цінності допомагають щодня долати труднощі.
У спецпроєкті Gazeta.ua розповідаємо про команду української сімейної компанії “Молокія”, об'єднаної спільними цінностями та традиціями. Вони дають колективу відчуття єднання, стійкості та опори, особливо у складні часи. Серед традицій великої родини “Молокії”: заходи, що згуртовують команду, благодійні ініціативи, підтримка сімейних та національних цінностей.
Засновано Тернопільський молокозавод. Спочатку він переробляв 10 т молока/день
Потужність заводу зростає до 110 т молока/день

занепад заводу через економічну кризу. Переробка становить 2 т молока/день.
створено ТМ "Молокія"
впроваджено інновації, зокрема розпочато виготовлення молока з йодованим білком

для забезпечення щоденної доставки в регіони відкрито власні філії в 11 областях
модернізовано виробництво та торгівлю
завершено цикл повної автоматизації процесу виробництва та розливання рідких молочних продуктів
уперше в Україні запроваджено німецьку технологію FRESH MILK TECHNOLOGY, що передбачає двоступеневе очищення молока екстраґатунку за допомогою бактофуги та низькотемпературної “лагідної” пастеризації. Результатом такого способу очищення молока є його абсолютна безпека та користь, адже збережено всі важливі компоненти
налагоджено співпрацю виключно з фермерськими господарствами
молоко, йогурти, кефір, сметана, сир, масло
1350 осіб

налічує працівників
експорт до країн ЄС, США, Китаю, Ізраїлю та інших
Сучасні технології, жорсткий контроль якості
входить до топ-5 виробників
молочних продуктів в Україні
Виготовляти чесну, корисну та смачну молочну продукцію
Безперервний розвиток, суворий контроль якості, відсутність штучних добавок, лояльність споживачів
84 види продукції "Молокія"
Велика родина “Молокії” має спільні свята, корпоративні спортивні заходи, традиції. Зокрема, щороку колеги з різних підрозділів і міст збираються на турніри з риболовлі, тенісу, мініфутболу, гри в шахи, шашки, нарди. Під час змагань панують єднання та спортивний дух.
“Завдяки спортивним турнірам відбувається корпоративне єднання працівників”
Командні цінності: сервісність

Перший турнір я організував 2013 року, крайній масштабний, коли з'їжджаються всі філії, був до повномасштабного вторгнення, але і зараз турніри з риболовлі відбуваються. Просто в більш камерному форматі. Ловимо рибу, варимо юшку, ділимося враженнями. Відпочинок із колегами дуже важливий. У неформальній обстановці, на природі всім легше спілкуватися, і це ще більше зближує людей.
Також я беру участь у футбольному турнірі, їжджу на тренування з колегами. Наша команда посідала призові місця, один раз навіть перше. Після турніру збираємося окремо, щоб поспілкуватися. На мою думку, такі корпоративні заходи дуже важливі й потрібні. Це позитивно впливає на роботу, стосунки між колегами. Атмосфера в колективі стає більш сімейною, рідною.

прийшов у компанію 11 років тому, працює у відділі безпеки:
Руслан Манчур
Командні цінності: сервісність

– Спорт у моєму житті має дуже важливе значення, особливо командний. Люблю всі види, де присутній м’яч, – баскетбол, волейбол, футбол. Захоплення спортом поділяють і співзасновники “Молокії” Віталій Володимирович Ковальчук та Сергій Степанович Барановський.
Перший корпоративний турнір у компанії відбувся 2009 року, напередодні дня Святого Миколая. Ідея організувати таке змагання в компанії виникла після відкриття кількох торгових філій. Спочатку брали участь п’ять команд. Виграла турнір Чернівецька філія. Наступного року вже стало більше учасників. Третій турнір завадила провести негода. Тому перенесли змагання на День харчовика - професійне свято всіх молокіян. На четвертий рік проводили “Кубок Молокії”. Компанія вже мала 15 збутових філій і 12 футбольних команд.
працює в компанії з вересня 2002 року. Починав головним фахівцем з охорони праці, був керівником підрозділу продажів, головою наглядової ради
Віктор Кушнір
Найбільше згадується турнір 2013 року. Після змагань ми накрили величезний фуршетний стіл у залі. І в якийсь момент мені спало на думку прокричати: “Хто не скаче, той москаль”. Мене здивувала реакція киян, вони цієї фрази не чули. Дивляться, інші колеги кричать і скачуть. Але потім і самі весело доєдналися.
Завдяки спортивним турнірам відбувається корпоративне єднання працівників із багатьох обласних центрів України. Люди отримують максимальну кількість емоцій і позитиву. Футбол, на мою думку, для “Молокії” має бути вічною темою.
Також причетність до створення натурального, смачного і найкращого в Україні продукту дуже єднає людей. Колеги з наших торгових філій мені часто відверто казали: “Нам так приємно продавати продукцію ТМ “Молокія”. Тут не треба обманювати, бо продукт справді натуральний, з максимальним використанням цінних властивостей молока”.
“Причетність до створення натурального, смачного і найкращого в Україні продукту дуже єднає людей”
Команда “Молокії” традиційно долучається до всеукраїнських спортивних ініціатив. Зокрема забігів і марафонів. Бо підтримка здоров'я працівників і споживачів є основною цінністю компанії.
Командні цінності: сервісність

Найбільшим моїм бажанням і досягненням було пробігти всі 5 серій напівмарафонів бігової ліги України. Це відбувалося в онлайн-режимі 2020 року в різних містах. Я всі напівмарафони пробігла, що, вважаю, класно для свого розвитку в цілому. І це мотивує до чогось більшого.
Добрим показником є те, що з кожним роком кількість учасників забігів серед колег збільшується. По-перше, це дозвілля, розвиток, спілкування команди поза межами роботи, а не лише у стінах підприємства. Спорт - це завжди емоції в кращий бік. Люди отримують задоволення. Завжди кажуть, що після фізичного навантаження відчувають легкість, приплив енергії. На мою думку, чим більше проводитимуть таких заходів у наступні роки, тим краще для колективу.
майстер дільниці виготовлення та фасування сиру. Працює в компанії 6 років
Лілія Поляруш
“Спорт - це завжди емоції в кращий бік. Люди отримують задоволення”
Командні цінності: сервісність

У лютому цього року в “Молокії” започаткували нову традицію - спільний перегляд українського кіно в конференц-залі компанії. Це можливість для колег після робочого дня в невимушеній дружній атмосфері подивитися гарні фільми, поспілкуватися, поласувати смаколиками.
Також люблять у компанії організовувати спільні поїздки. Зокрема цього року побували на Закарпатті. За словами працівників, такі поїздки зближують із колегами, дають можливість людям вирватись із щоденної рутини, отримати нові враження, зменшити стрес і вберегтися від емоційного вигоряння.

Команда “Молокії” любить не тільки разом відпочивати, а й працювати. Постійно відбуваються спільні толоки, саджання дерев. Колективна праця на свіжому повітрі дає відчуття причетності до великої справи.
День вишиванки — особливе свято для “Молокії”, адже в компанії шанують українські традиції. Щороку всі працівники, крім тих, чия професійна діяльність вимагає наявності робочої форми, приходять на роботу у вишиванках. Команда робить спільне святкове фото, щоб продемонструвати красу українського традиційного вбрання і ще раз нагадати про спільну національну ідентичність.
Відчувається, що компанія один організм
Командні цінності: сервісність

– Моє захоплення вишивкою розпочалося десь у віці 7 років. Хоча в моїй родині ніхто не вишивав. Побачила, як одна жінка звичайними вовняними нитками вишивала подушки з котиками і теж захопилася. Я придбала нитки і попросила бабусю, щоб показала мені, як вишивати хрестиком. Виготовляю серветки, рушники, подушки. Готових схем раніше не було. Ділилися зі знайомими узорами, позичали візерунки по селах.
Першу свою вишиванку зробила, коли навчалася в університеті. Маю ще куплені й декілька старовинних, початку ХХ століття. До Дня вишиванки намагаюся сама вишити сорочку. Але нині, під час повномасштабної війни, трішки не той настрій. Розпочала роботу за мотивами борщівської вишивки. Вона більш сумна і на чорному тлі. Такі сорочки колись вишивали жінки з тернопільського села Борщівка, коли їхні чоловіки були на війні. Я найбільше люблю вишивати хрестиком. Робота виходить делікатна, ніжна, українська. А бісер - це вже сучасне оформлення.
головний економіст із фінансової роботи у фінансовій службі. Працює 9-й рік. Захоплюється вишивкою
Тетяна Гісь
Торік я перемогла в конкурсі на кращу вишиванку. Надіслала фото зі своїми роботами. Це додало ще більшого натхнення. Я з радістю можу поділитися схемами, якщо хтось попросить. На замовлення не вишиваю, таке мені не до душі. Але дуже багато дарую своїх вишиванок і картин. Подобається робити людям приємне. Для кожного добираю якісь мотиви орнаменту. Вишиваю на різних тканинах і на різний вік, навіть малюкам на хрестини.
Загалом серед колег панують взаєморозуміння і взаємодовіра. Комунікуємо з багатьма підрозділами, філіями, відділами продажів. Відчувається, що компанія — один організм.
Щороку до дня Святого Миколая всі працівники компанії отримують приємні та корисні подарунки. Зокрема, у грудні 2022-го, коли були масові відключення електроенергії, дарували теплі шкарпетки та світловідбивальні браслети.
Під час Різдвяних свят до компанії з гучною колядою та вертепом приходять дитячі колективи, представники благодійних і громадських організацій, яких “Молокія” постійно підтримує.
У внутрішньому інформаційному каналі колеги вітають один одного з народженням діток, департаменти та служби - з професійними святами, колег із філій - з днем народження їхніх структурних підрозділів.
Командні цінності: сервісність

– Я дуже хотіла взяти участь в ініціативі “Листи до святого Миколая”, щоб здійснити мрію якоїсь дитини і подарувати їй неймовірні емоції та відчуття. Мені дістався лист хлопчика, йому десь 10 років. Він просив у подарунок мобільний телефон і комп’ютерне крісло. Я розуміла, що самостійно виконати якісно це бажання мені буде трохи складно. Не хотілося купувати дешеві речі. Тому запропонувала своїм колегам долучитися до доброї справи. І ніхто з 14 людей не відмовився. Ми зібрали навіть більшу суму. Спільно радилися, що краще придбати дитині такого віку. По крісло поїхав колега Володя Киселиця. Телефон я обирала сама. Ще накупили смаколиків і канцтоварів.
Ми бачимо роботу нашої профспілки, коли вона допомагає людям, які потрапили у складні життєві умови. І це також не проблема для колег – об’єднатися й допомогти. Мені так само знадобилася допомога на лікування мами. Коли про це дізналися на підприємстві, мене підтримали. Тепер я знаю, що працюю з людьми, на яких можна покластися і з якими маю спільні інтереси, радості.
технолог компанії “Молокія”. Основним напрямом її роботи є покращення і постійне вдосконалення показників кисломолочної продукції, питного молока. У компанії працює близько 9 років
Оксана Кость
“Запропонувала колегам долучитися до доброї справи, й ніхто не відмовився”

У команди “Молокія” є чудова традиція – у день Святого Миколая кожен працівник може відчути себе чарівником і здійснити мрію дитини. Щороку компанія забирає в одній із церков Тернополя листи до Миколая від діток-сиріт, з малозабезпечених сімей, онкохворих, із синдромом Дауна та аутизмом, щоб дізнатися бажання малечі.
Командні цінності: сервісність

Другий рік ми печемо паски, об’єднуємо партнерів, які разом із нами це роблять. Долучаємо інші проєкти, які дають змогу охопити більше людей в госпіталях. Щоб показати, що “Молокія” не просто якісний продукт, а це ще й ідеологія служіння своєму народу. І своїми діями ми готові демонструвати, що вдячні нашим захисникам. Партнери приходять до директорів наших філій у регіонах і пропонують: “У нас є борошно, цукор, дріжджі. Давайте щось приготуємо для ветеранів”.
голова наглядової ради “Молокія”
Володимир Глащенков
На День Незалежності приготували тисячу порцій борщу для госпіталів. Колеги з філії в Рівному зробили це ще й на Покрову. Прислали мені фото: “Ви нам не казали це робити, але ми просто не могли не піти в госпіталь до хлопців і дівчат і їм не подякувати”. І це теж класно, бо є ініціатива команди, їхні зусилля, вчинки. Цього року ми так само готуватимемо борщ на тисячу порцій. Кожен директор наших філій буде демонструвати, наскільки він готовий до цього долучити свій колектив, наскільки він із партнерами в хороших стосунках. А для ветеранів це буде проявом дієвого служіння і вдячністю за те, що вони зробили.
З осені “Молокія” разом із рівненським ІТ-кластером домовилися щодо проєкту навчання ветеранів ресторанного бізнесу. І це показує нашу силу в тому чи іншому регіоні. Бо коли лідери рівненського бізнесу кажуть: “Молокія – наша компанія!” - це дуже сильна відмінність, якої компанія може досягнути власною патріотичною поведінкою. Адже насправді нині в Україні критичною є відмінність “свій-чужий”. І коли будь-яка компанія пише: “Ми – українці, ми за Україну”, то це дуже добре, але треба все підтверджувати своїми діями, вчинками, що потребує зусиль. Бо так, як “Молокія”, ніхто не міг зробити. Це характеризує компанію як бізнес, для якого ветерани є героями.
– У нашій компанії другий рік триває благодійна ініціатива “Тисяча пасок”. Колектив радо підтримав цю ідею. Цього року ініціатива перевершила наші очікування. Ми прагнули висловити вдячність нашим захисникам, які перебувають на реабілітації. До прикрашання пасок ми залучили військових, серед яких був і мій заступник, який свого часу став до лав ЗСУ. Також підтримали студенти коледжу, які мали виступати з концертом, були залучені й волонтери. Паски пекли виключно на дровах, за старими домашніми рецептами і традиціями. Із великим бажанням до процесу долучився виконувач обов’язків мера міста. Усі паски освятив владика Рівненщини. Частину пасок ми передали в лікарню для близько 100 військових. Таку ж кількість завезли в іншу лікарню, де теж перебувають на лікуванні наші хлопці.
директор філії “Рівне-молоко”. Працює з 2015 року. Починав із посади начальника торгового відділу
Максим Кручик
Зліва Максим Кручик, директор філії Рівне-молоко, поруч з ним Сергій Дубина, начальник торгового відділу, який зараз служить в ЗСУ.
Благодійні ініціативи - важлива місія команди “Молокія”. Наприклад, працівники компанії долучаються до роздавання обідів людям, які опинились у складних життєвих обставинах. Торік до Великодня спекли та передали 1696 пасок захисникам, які перебували на лікуванні в госпіталях у різних куточках України. Цього року компанія також продовжила ініціативу "1000 пасок вдячності". А минулого літа на території госпіталів працівники “Молокії” готували обіди вдячності та пригощали ними воїнів ЗСУ, які перебували на лікуванні.
У компанії існує щорічна традиція - День подяки співробітникам. Її відзначають у різних форматах: відеозверненнями від керівників з подякою до працівників, листівками-подяками колегам, які можна залишати анонімно у скриньці або на Дошці подяки. Також вручити особисто.
Працівники мають відчувати вдячність компанії
Командні цінності: сервісність

– У нашому колективі працює дуже багато людей, дотичних до того, як Тернопільський молокозавод перетворювався на компанію “Молокія” національного і навіть вищого рівня. Приходили цілими родинами. Починали будівництво, встановлювали обладнання. Велика кількість людей не може апріорі бути байдужими до того, що відбувається в “Молокії”, до становлення якої вони доклали так багато зусиль. Знають, як створювався бренд, як він розвивався. Кожен у “Молокії” розуміє, що є частиною великої родини. Тому й із гордістю кажуть, що працюють у нас чи працювали десятки років. Нашу продукцію тернополяни радять купувати туристам і гостям міста як смачний гостинець і одну з відмінностей Тернополя.
У “Молокії” розуміють, що дуже важливо дякувати працівникам. Це в нас було завжди. Є навіть практики регулярного менеджменту, яких ми навчаємо наших керівників. Тобто вдячність - це як частина управління, мотивування людини до ефективної роботи та плідної співпраці.
директор з управління персоналом
Андрій Степаненко
Потрібно не забувати дякувати за успіхи, вчасність виконання завдань та будь-які позитивні дії працівника. На початку березня в нас проходив День подяки співробітникам. Кількість записок на Дошці подяки перевершила сподівання. Я прийшов залишити на ній і свої вдячності і ледь знайшов місце, щоб їх розмістити. Такі ініціативи дуже надихають. Адже в умовах накопиченого агресивного стресу так важливо зупинитись і просто сказати: “Дякую”, а інколи й пригорнути до себе.
Над спецпроєктом працювали:
Оксана МИШОПИТА Креативна продюсерка
Олена ПЕТІК Коректорка
Рада КІШКА Дизайнерка
Мирослава БОНДАРЕНКО Редакторка
Любов КАРНАРУК Авторка
Юлія ІЛЬЧЕНКО Продакшн
Матеріал підготовано за підтримки: